Rechtsgebieden

Ondernemingsrecht
Als ondernemer in het MKB of als ZZP-er kunt u bij ons terecht voor juridisch advies op maat. Bijvoorbeeld over het opstellen en beoordelen van contracten, overeenkomsten en algemene voorwaarden. Maar ook als u tegen vervelende zaken aanloopt als onbetaalde rekeningen of als u betrokken raakt bij een geschil met een leverancier of een klant. Als u uw zaken juridisch goed voor elkaar heeft, kan dat veel problemen voorkomen.

Huurrecht
Voor huurovereenkomsten gelden specifieke regels en ook hier geldt: voorkomen is beter dan genezen. U kunt bij ons terecht met alle vragen waar u als huurder of verhuurder tegenaan loopt. Bijvoorbeeld over het opstellen en beoordelen van huurovereenkomsten of over de beƫindiging ervan. We adviseren over de huur van zowel woon- als bedrijfssruimte.

Arbeidsrecht
Heeft u vragen over een arbeidsovereenkomst, arbeidsvoorwaarden, een concurrentiebeding of de gevolgen van een reorganisatie? Of wilt u meer weten over de regels met betrekking tot ontslag of ziekte? Wij kunnen uw vragen beantwoorden, stukken beoordelen of opstellen en u adviseren over een te volgen traject. Zowel werkgevers als werknemers kunnen bij ons terecht.

Bestuursrecht
Wilt u gaan bouwen of verbouwen, dan heeft u een vergunning nodig. Wij adviseren en begeleiden u bij het aanvraagtraject van uw vergunning. Ook als een vergunning naar uw mening ten onrechte is geweigerd of wanneer u vindt dat de vergunning van uw buren niet verleend had mogen worden, kunt u bij ons terecht. Tegen beslissingen van gemeenten en andere overheidsinstanties staat vaak de mogelijkheid van bezwaar – en beroep open. Deze juridische procedures kunnen wij voor u voeren.

Personen – en familierecht
Het personen – en familierecht gaat vaak gepaard met de nodige emoties, maar veelal krijgt u ook te maken met praktische problemen waarvoor u bij ons terecht kunt. Wij helpen en adviseren u bij het opstellen van uw echtscheidingsverzoek, het echtscheidingsconvenant en alle daarmee samenhangende aspecten zoals een alimentatieregeling of een omgangsregeling.

Reacties zijn gesloten.